Päihdeilta lukiolla

23.3.2024

Päihdeilta

Kangasalan lukio, Tredu sekä Pikkolan koulu kutsuvat huoltajat ja nuoret yhteiseen tilaisuuteen tiistaina 16.4. klo 17.30 alkaen! Aiheena ovat päihteet ja päihderiippuvuus. Olemme saaneet puhujaksi Kangasalan lukion käyneen Tatu Varpukarin, jolta voi kysyä mitä tahansa päihderiippuvuuteen liittyvää. Pyydämme etukäteen kysymyksiä Tatulle ja Kangasalan nuorten kanssa toimiville tahoille. Kysymykset voi laittaa osoitteeseen www.bit.ly/kangasalapaihdeilta

Tatun puheenvuoron jälkeen vuorossa on vapaata kiertelyä infopisteillä, joihin voi mennä tutustumaan ja kyselemään mielessä olevia asioita. Infopisteillä ovat ainakin seuraavat tahot: ankkuritiimi, etsivä nuoristyö, koulujen opiskeluhuollot, nuoristyö, seurakunta. Esillä mm. nuorilta takavarikoituja vapeja.

Ennen iltaa nuorilta on kysytty anonyymisti ajatuksia ja näkökulmia päihteisiin liittyen (esim. mistä niitä saa) ja niistä voi keskustella mm. opiskeluhuoltojen pisteillä.

Tilaisuus on jatkoa ja kehitystyötä vuoden 2022 syksyllä olleeseen päihdeiltaan, josta saimme paljon hyvää palautetta.

Toivomme laajaa osallistumista tärkeän aiheen vuoksi,  joten tervetuloa vanhemmat ja nuoret. Ottakaahan suunta Kangasalan lukiolle tiistaina 16.4. klo 17.30 :)

Yhteistyöterveisin, Kangasalan lukio, Tredu ja Pikkolan koulu