Musalinjan sivut

Musiikkilinja

Koulussamme toimii jo kahdeksatta vuotta oma musiikkilinja.

Musiikkilinjalle otetaan vuosittain noin 20 opiskelijaa. Musiikkilinjalle on oma hakukoodi yhteishaussa. Hakuohjeet Musiikkiilinjan hakusivustolta.

Musalinjalaiset opiskelevat jokaisessa lukiojaksossa valtakunnallisia pakollisia, syventäviä tai koulukohtaisia valinnaisia kursseja tai opintojaksoja.

Jokainen vuosikurssi järjestää lukuvuosittain oman konsertin, toisena lukuvuotena tehdään oma levy ja kolmantena lukuvuotena musiikkivideo. Toisen vuoden keväällä tehdään myös opintomatka ulkomaille.

Lisäksi musiikkilinjalaiset esiintyvät koulun omissa tilaisuuksissa sekä myös koulun ulkopuolella erikseen sovittaessa.

Kuvassa Hullu Prinssi 2.1 -musikaalin huipennuskuva.
Hullu Prinssi 2.1 -esityksen huumaa. Kuva: Kangasalan Sanomat

Miksi valita musiikkilinja?

Alla on kaksi esimerkkiä syyksi valita musiikkilinja. Linjalla tehdään yhdessä isoja produktioita, joihin kaikki pääsevät mukaan ja toisaalta musalinjalainen voi rakentaa oman yksilöllisen lukiopolkunsa musiikin oheen omien toiveiden mukaan joustavasti.

Kuva on linkki You Tube -videoon, jossa Hullu Prinssi -musikaalin esiintyjät laulavat tunnuslaulun.
Hullu Prinssi - Kevään 2020 Mash up
Kuva on linkki You Tube -videoon, jossa musiikkilinjalainen Emma kertoo lukio-opinnoistaan.
Musiikkilinjalaisen tarina

Videoiden  seloste:

Videolla 1 laulavat Hullu Prinssi 2.1 musikaalin esiintyjät etäyhteydellä korona-aikana. Esitys on kevään 2020 Mash up.

Toisessa videossa musiikkilinjalainen Emma kertoo valinneensa Kangasalan lukion opiskelupaikaksi sen takia, että täällä on musiikkilinja. Sen lisäksi hänen opintoihinsa kuuluu kieliä, mm. espanja ja ruotsin kieli ovat hänelle mieluisia.

Hullu-Prinssi video 1: editointi Juha-Matti Jeronen.

Musiikin opiskelija Emma Pölkin video, Iiro Pekonen.