Hakeminen musiikkilinjalle

Hakeminen

Kangasalan lukion musiikkilinjalle haetaan yhteishaussa 2024 keväällä  opintopolku.fi:ssä. Opinto-ohjaajat ohjeistavat tässä.

Musalinjalle on on lisäksi pääsykoe, jonka aikataulu sinulle ilmoitetaan erikseen. Mikäli haet musalinjalle, kannattaa kuitenkin laittaa Kangasalan lukion yleislinja 2. sijalle, jotta pääset joka tapauksessa opiskelemaan kouluumme.

Peruskoulun lukuaineiden keskiarvoraja meille on 7.2.

Pääsykokeet

Pääsykokeet pidetään  toukokuussa 2024. Pääsykoevideoiden viimeinen palautuspäivämäärä on 3.5.2024 ja haastattelut pidetään 6-7.5.2024. Pyrkijöille lähetetään kutsu yhteishaussa ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen. Kutsussa on ohjeistus videon tekoon  ja tarkka oma haastatteluaika. Pääsykoe on henkilökohtainen ja se pidetään  etänä.

Pääsykoe sisältää kaksi osaa:

1. Omien musiikillisten taitojen esittäminen monipuolisesti (soittoa/laulua vapaavalintaisesti)

2. Haastattelu

Osiot pisteytetään erikseen asteikolla 4-10 ja niistä lasketaan keskiarvo.  Musiikkilinjalle valitaan vuosittain n. 20 opiskelijaa.

Kuvia musiikkilinjan esityksistä

Kuvat: Lassi Koivisto

Kuvassa soitetaan bassoa.
Kuvassa lukiolainen soittaa viulua ja laulaa.
Kuvassa soitetaan rumpuja.
Kuvassa tyttö ja poika laulavat lukion tilaisuudessa.
Kuvassa esiintyjä soittaa viulua.
Kuvassa soitetaan kielisoittimia.