Japani

Valokuvakilpailu – Japani

• Valokuvauskilpailu järjestetään vuosittain ja se on avoin kaikille Kangasalan lukion opiskelijoille.
  • Kolme parasta kuvaajaa pääsee palkintomatkalle Japaniin.
  • Matkalla on mukana opettaja.

Japanin valokuvauskilpailu on koronatilanteen takia peruttu. Higashikawan kaupunki järjestää kuitenkin uuden valokuvauskilpailun, jossa onkin palkintona Japanin matkan sijasta rahapalkinnot. Siispä kaikki innokkaat valokuvaajat, kamerat käteen ja kuvaamaan!

Kilpailussa on kaksi kategoriaa: yksilökilpailu ja joukkuekilpailu.

Yksilökilpailu:

- osallistumisoikeus: lukiomme oppilailla

- aihe: Nuoret

- vain digitaaliset kuvat hyväksytään

- kuvien täytyy olla aiemmin julkaisemattomia

- yksi valokuva (RGB eli värivalokuva, JPEG muodossa, pikselimäärä vähintään 1024 pitemmällä sivulla ja resoluutio vähintään 72 ppi)

- jätä valokuva valokuvafestivaalin nettisivun kautta painamalla painiketta: Request Entry ID (Valokuvafestivaalin viralliset sivut)

- kilpailuun jätettyjä kuvia käytetään kilpailun nettisivuilla, näyttelyissä ja käytetään julkaisuissa

- hakuaika: 1.4. - 29.6.2022 klo 5.00 p.m. Japanin aikaa / klo 11.00 Suomen aikaa

- palkinnot: 1. palkinto n. 700 euroa, 2. palkinto n. 350 euroa (3 kpl), 3. palkinto: 200 euroa (6 kpl)

Joukkuekilpailu:

- joukkue koostuu kolmesta koulumme oppilaasta

- aihe: The Charm of Our Region

- vain digitaaliset kuvat hyväksytään

- kuvien täytyy olla aiemmin julkaisemattomia

- 6 valokuvaa, kultakin oppilaalta siis 2 valokuvaa (RGB eli värivalokuva, JPEG muodossa, pikselimäärä vähintään 1024 pitemmällä sivulla ja resoluutio vähintään 72 ppi)

- lähetä valokuvasi 15.5.2022 mennessä koordinaattorille: kiti.kelloniemi@edu.kangasala.fi

- hakuaika: 1.4. - 15.5.2022 (Huom! aikaisempi palautusaika kuin festivaalien sivuilla, jotta ennätämme tuomaroida ja lähettää kuvat ennen kesälomaa)

- palkinnot: 1. palkinto n. 2000 euroa, 2. palkinto n. 700 euroa (3 kpl), 3. palkinto: 350 euroa (6 kpl)

Lisätietoja antaa Kiti Kelloniemi

Valokuvauskilpailun voittajamme Japanissa palkintomatkalla
Hilla Kellbergin kilpailukuva
Kuvassa japanilainen ilta-aurinko - valokuvakilpailun satoa.
Japanilainen ilta-aurinko