Miten haen?

Peruskoulun opinto-ohjaajasi ohjaa sinut hakemaan Opintopolku-sivuston kautta lukioomme 20.2.-19.3.2024.

Yleislinjalle ja musiikkilinjalle on omat hakukoodit.

Mikäli haet musiikkilinjalle, kannattaa kuitenkin laittaa Kangasalan lukio 2. sijalle, jotta parannat mahdollisuuksiasi päästä opiskelemaan kouluumme.

Tämän sivun alalaidassa on valintakortti ensimmäisen vuoden opintojen suunnittelua varten. Valintakortin täyttävät hakuvaiheessa vain 1. sijalla hakeneet.  Muille valinnat tehdään kesällä hakutulosten selvittyä. Musiikkilinjalle täytetään sama valintakortti kuin yleislinjalle.

Kangasalalaiset 1. sijalla lukioomme hakevat tekevät ohjatusti ensimmäisen lukiovuoden lukujärjestyksen toukokuussa. Muualta 1. sijalla hakevat tekevät lukujärjestyksen kesällä erikseen sopien tai elokuun alussa ennen koulun alkua.

MUSIIKKILINJALLE HAKENEILLE PÄÄSYKOKEET TOUKOKUUSSA 2024. KUTSUT TULEVAT SÄHKÖPOSTILLA HENKILÖKOHTAISESTI ENNEN PÄÄSIÄISTÄ. Kutsu lähetetään yhteishaussa ilmoitettuun sähköpostiin. Pääsykokeet terveysturvallisuusohjeita noudattaen joko lukiolla tai etänä. Ohjeet sähköpostikutsussa.

Yleislinjalle otettavien alimman keskiarvon määrittää 115. hakija. Musiikkilinjalle alin lukuaineiden keskiarvo on 7.2.