Koulukuraattorin palvelut

Koulukuraattori tarjoaa koulussa ennaltaehkäisevää sosiaalityötä. Työn tavoitteena on nuoren hyvinvoinnin tukeminen ja edistäminen. Koulukuraattori auttaa ja tukee nuorta koulunkäyntiin liittyvissä pulmissa (mm. poissaolot, opiskelumotivaatio, stressi) sekä koulun ulkopuolisissa asioissa (ihmissuhteet, elämänhallinta, päihteiden käyttö ym.).

Koulukuraattorin työhön sisältyy nuoren kanssa käytävät keskustelut sekä tarvittaessa ohjaaminen muiden palveluiden piiriin, muiden ammattilaisten konsultointi, opiskelijahuoltotyöryhmien toimintaan sekä koulun ja opetuksen kehittämiseen osallistuminen.

Nuoret voivat ottaa yhteyttä koulukuraattoriin omatoimisesti tai asioivat mm. huoltajien tai opettajan ohjaamana. Yhteyttä voi ottaa joko Wilman kautta tai puhelimitse. Koulukuraattori tekee tarvittaessa yhteistyötä koulun henkilökunnan lisäksi nuoren kanssa työskentelevien muiden tahojen kanssa.

Rontu Meri

Kuraattori, puh. 040 664 2833