Tervetuloa tutustumaan

Kangasalan lukioon

Kangasalan lukion hakukohteet

Yleislinja - jatko-opintoihin laajan opintojaksovalikoiman avulla

Yleislinjalla on valittavana laaja valikoima valinnaisia opintojaksoja. Opiskelijalle-välilehdeltä  pääset opintojakso-ioppaaseen, jossa näkyy opetussuunnitelman valtakunnalliset ja lukiomme omat opintojaksot.

Yleislinjalle otetaan 115 uutta opiskelijaa.

Lisätietoa opetussuunnitelmasta

Kuva on linkki You Tube -videoon, jossa lukiolainen Aleksi pohtii syntyjä syviä.
Elämäntarkoitusta etsimässä
Kuva on linkki You Tube -videoon, jossa Nuppu kertoo valinneensa lukio-opintoihinsa kotitalouden.
Kotitaloutta lukiossa

Yllä olevissa videoissa Aleksi Höysniemi ja Nuppu Saarinen kertovat opiskelusta Kangasalan lukiossa. Aleksi kokee lukion olleen etsimisen aikaa. Nuppu taas harrastaa ruuanlaittoa ja voi sisällyttää lukio-opintoihinsa myös kotitalouden kursseja.

Musiikkilinja - Huippuharrastus ja lukio-opinnot käsi kädessä

Musiikkilinja on tarkoitettu niille opiskelijoille, joiden harrastuksiin musiikki on kuulunut ennen lukio-opintoja.

Täältä voit lukea tarkemmin hakemisesta musiikkilinjalle.

Vuosittain linjalle valitaan pääsykokeilla n. 20 opiskelijaa
Musiikkilinjan opiskelijat opiskelevat musiikkia jokaisessa periodissa vähintään yhden opintojakson verran.

Musiikkilinja järjestää lukuvuoden aikana erilaisia musiikkitapahtumia sekä tuottaa musiikkiesityksiä koulun yhteisiin tilaisuuksiin. Tavoitteena on musiikin harrastuksen kannustaminen ja tukeminen.

Opettajina toimivat Maija Koskenalusta ja Panu Ukkonen.

Musalinjalaisten kommentteja:

Saa toteuttaa itseään!/Musisointi on parasta!
Saa ESIINTYÄ!/ Saa paljon musakavereita.
Oppii soittamaan uusiakin soittimia.

Yhteishenki!/ Saa soittaa musiikkia ja pääsee esiintymään.

Itsevarmuus kasvaa/ Koeviikolla on aina yksi rennompi päivä.

Musiikkia vähintään kolme kertaa viikossa koko vuoden!

Kuvassa musiikkilinjalla opiskeleva lukiolainen harjoittelee rumpujen soittoa.
Musiikkiluokissa on mahdollista harjoitella omalla ajalla niin paljon kuin haluaa.
Kuvassa lukion toinen musiikkiluokka, jossa ryhmä harjoittelee yhteissoittoa.
Lukiossa on kaksi hyvin varustettua musiikkiluokkaa.

Kaksoistutkinto - Ylioppilaaksi ammattitutkinnon lisäksi

Kaksoistutkintoon haluavat hakevat yhteishaussa Tredun hakukohteisiin.

Kaksoistutkintolaiset opiskelevat lukio-opintoja pääsääntöisesti omissa ryhmissään niissä oppiaineissa, jotka tarvitsevat ylioppilastutkintoaan varten.

Näitä ovat äidinkieli, englanti, ruotsi, lyhyt tai pitkä matematiikka ja kaksi reaaliainetta. Tahti on tiivis ja vaatii sitoutumista heti opintojen alusta, sillä kaksoistutkinnon suorittamisen tavoiteaika on kolme vuotta.

Tredun Kangasalan toimipisteen ja lukion sijaitseminen Roine-kampuksella mahdollistaa opintojen suorittamisen sujuvasti.

Lisätietoa Tredun opinto-ohjaajilta.

Kuvassa tiimijakson opiskelua ryhmissä.
Tiimijakson opiskelua
Kuvassa lukion opiskelijoita lähipäiväkodissa vierailulla.
Opiskelijat vierailulla päiväkodissa

Haluatko tulla tutustumaan Kangasalan lukioon?
Otamme mielellämme yksittäisiä hakijoita tai oppilasryhmiä vierailulle. Tutustumisesta voit sopia laittamalla sähköpostia lukion opoille.

Opinto-ohjaaja Ismo Tahvanainen, ismo.tahvanainen@kangasala.fi