Opetussuunnitelma

Lukiossa on suoritettava 75 kurssia/150 opintopistettä, joista 47 (lyhyt matematiikka) tai 51 ( pitkä matematiikka) pakollisia vuoden 2016 opetussuunnitelman mukaan ja 94/102 opintopistettä vuoden 2021 opetussuunnitelman mukaan. Sen lisäksi on suoritettava vähintään 10 syventävää kurssia/20 opintopistettä.
Valintaan vaikuttavat edellä mainittu pakollisuus, ylioppilaskirjoitukset, jatko-opinnot ja kiinnostus.

Lukiossamme on tarjolla runsaasti opintoja valtakunnallisen, kaikille yhteisen oppimäärän lisäksi. Syventävistä ja soveltavista opinnoista löydät lyhyet kuvaukset myös tältä sivulta vasemman laidan valikosta uuden ja vanhan opetussuunnitelman mukaan opiskeleville. Laaja tarjontamme antaa sinulle mahdollisuuden suuntautua eri aineryhmiin, esim. kieliin, taito- ja taideaineisiin, reaaliaineissa esim. luonnontieteisiin, yhteiskunnallisiin tai humanistisiin aineisiin.

Opiskelusuunnitelma on suuntaa antava ja tarkentuu lukio-opiskelusi aikana.

Lukion opetussuunnitelma 2016

Opetussuunnitelmasta (LOPS16) voivat jatkavat opiskelijat katsoa tarkemmin kurssien sisällöt.

Lukion opetussuunnitelma 2021

Alla on linkki uuteen (ykkösten) koko opetussuunnitelmaan ja vuosittain päivittyviin liitteisiin.