Kangasalan Lukion Vanhempainyhdistys

Vanhempainyhdistys

Lukion vanhempainyhdistys toimii aktiivisesti yhdyslinkkinä koulun ja kodin välillä. Tavoitteena on tukea koulun ja sen opiskelijoiden toimintaa. Yhdistys osallistuu lukion eri tapahtumien järjestämiseen auttamalla kahvituksissa, antaa stipendejä ja avustuksia mm. opiskelijoiden opintoihin liittyviin matkoihin ja myös erilaisten kilpailujen tai turnajaisten palkinnoiksi. Vanhempainyhdistys on myös aktiivisesti mukana järjestämässä jokavuotisia Wanhojen tansseja sekä täydentää penkkaripäivän ohjelmaa nimekkäällä kulttuuriesiintyjällä.

Vuoden lukiolainen -stipendi jaetaan keväisin yhdelle tytölle ja pojalle. Kaksi 100 euron stipendiä myönnetään ensimmäisen vuoden aktiivisille opiskelijoille, jotka vanhempainyhdistys valitsee oppilaskunnan ehdotusten perusteella. Vanhempainyhdistys valitsee yhteistyössä Lukion Seniorien kanssa Kunniaylioppilaan. Kaikista valituista kunniaylioppilaista on kuva lukion pääaulan seinällä.

Vanhempainyhdistyksen kokoukset ovat avoimia kaikille lukion opiskelijoiden vanhemmille. Kokoukset pidetään tavallisimmin lukiolla noin kerran kuukaudessa. Kokouspäivistä saa tietoa esim. yhdistyksen puheenjohtajalta.

Yhdistyksen toimintaa voi tukea maksamalla vapaaehtoisen jäsenmaksun 10 € tilille: FI95 5104 0020 1319 79

Lisäksi voit halutessasi liittyä Kangasalan lukion vanhempainyhdistys ry:n jäseneksi tästä linkistä aukeavalla lomakkeella https://forms.gle/TGA6Dv3nHsbkfYZj7. Liittyminen ja jäsenyys on maksutonta. Rekisteri- ja tietosuojaseloste: https://drive.google.com/file/d/1MPYH8fqxgu8-Topuiksz-hzlaXuXmLT9/view

Jäsenyys ei edellytä aktiivista osallistumista itse toimintaan, mutta yhdistyksemme toiminnalla on sitä enemmän painoarvoa, mitä enemmän jäseniä on.

Johtokunta 2022-2023:

Marjut Heinonen, puheenjohtaja (marjut@gng.fi)

Mira Tiilikainen, varapuheenjohtaja

Irina Avonius, sihteeri