Taito- ja taideaineet

Kuvassa menestyksekäs tyttöjen salibandyjoukkue palkintojenjaossa.
Pronssia salibändyssä KLLn kisoista

Valittavat taito- ja taideaineet

Liikunta

Kangasalan lukion liikunnan opinnot sisältävät peruslajien lisäksi monipuolisen lajivalikoiman tavoitteena innostaa liikkumiseen ja kunnon ylläpitämiseen.
Mahdollisuus henkilökohtaisen liikuntaohjelman suunnitteluun ja sen mukaiseen harjoitteluun niin harrastajilla kuin kilpaurheilijoilla.

Tanssikurssilla harjoitellaan vanhoja tansseja vanhojen päivän esityksiä varten ja harjoitellaan myös yleisiä paritansseja. Kuntosali- ja mailapelikurssilla harjoitellaan alkutestausten jälkeen oppilaan itse laatimalla kuntosaliohjelmalla ja perehdytään sulkapallon ja squashin perusteisiin.

Lasten liikunnanohjauskurssi tarjoaa mahdollisuuden opiskella liikunnanohjauksen teoriaa sekä  käytäntöä opetusharjoittelijana erilaisissa lasten liikuntaryhmissä.

Elämysliikuntaa on tarjolla viikon mittaisena leirikoulumaisena opintona. Lajeina esimerkiksi vaellus, kiipeily, kanoottivaellus, maastopyöräily,  ratsastusvaellus, riverboogie ja koskenlasku.
Viikon mittainen laskettelu- ja lumilautailukurssi järjestetään Ruotsin Åren laskettelukeskuksessa.

Kilpaurheilijat voivat saada 7 kurssia/14 opintopistettä tavoitteellisesta kilpaurheiluvalmennuksesta. Lisätietoja opinto-ohjaajilta ja liikunnanopettajilta.
Liikunnassa voi suorittaa valtakunnallisen lukiodiplomin,

Kuvassa musiikkiluokan seinällä oleva kitararivistö.
Musiikin välineistöä

Musiikki

Kangasalan lukion musiikinopetus tarjoaa valtakunnallisten perusopintojen lisäksi monipuolisen valikoiman koulukohtaisia valintoja opintoja. Kiinnostaako sinua bändissä soittaminen ja laulaminen, musiikkiteknologia, maailmanmusiikki, kuorolaulu, kitaransoitto tai vaikkapa median ja musiikin suhteen tarkastelu? Haluaisitko osallistua musiikkiprojektin tekemiseen? Tämä kaikki on mahdollista koulussamme. Musiikinopetuksemme painottuu monipuoliseen musisoimiseen ja tarjolla olevat kurssit/opintojaksot soveltuvat kaikille - sekä musiikkia runsaasti harrastaville, että musiikin "ihmeellisen maailman" vasta löytäneille. Opetuksen tarkoituksena on kartuttaa opiskelijan musiikillisia tietoja ja taitoja, rohkaista opiskelijaa ilmaisemaan itseään musiikin eri keinoin ja antaa uusia elämyksiä ja onnistumisen kokemuksia.

Musiikin opiskelun myötä tarjoutuu myös mahdollisuus päästä esiintymään esimerkiksi koulun tilaisuuksiin. Lisäksi musiikinopetus tarjoaa teoriapainotteisen lukio-opiskelun vastapainoksi luovaa ja rentoa yhdessä tekemistä – haasteita kuitenkaan kaihtamatta!

Katso lisätietoa musiikkilinjasta

Kuvataide

Kuvataidetta opiskellaan lukiossamme valtakunnallisen pakollisten ja syventävien opintojen lisäksi mm. arkkitehtuurin, piirustuksen ja valokuvauksen sisältöjä painottaen. Kuvataiteen opiskelijoiden työt ovat esillä vuosittain Kangasalan kirjaston näyttelytilassa.