Kevään yo-juhla

• la 3.6.2023 klo 9:3013
  • Kangasalan lukio

Kevään yo-juhlan kenraalit

Kevään yo-juhlan kenraaliharjoitukset pidetään edeltävänä iltapäivänä, perjantaina 2.6. klo 16.00 lukion auditoriossa.

Varaathan ajan kalenteristasi ja tuot mukanasi valkolakin, jonka sisäpuolelle olet kirjoittanut oman nimesi (sukunimi, etunimi) ja RO-ryhmäsi maalarinteipille. Varaathan aikaa harjoituksiin 1,5 tuntia.

Yo-juhla la 3.6. klo 9.30

Yo-juhlasta vielä tarkemmin: Vietämme yo-juhlaa lauantaina 3.6. klo 9.30 alkaen. Ylioppilaiden on hyvä tulla koululle jo klo 9. Koulun juhlan jälkeen ylioppilaat (ja joukko opettajia) siirtyvät bussikuljetuksella Kangasalan perinteiseen Kesä alkaa Kangasalta -tapahtumaan, joka järjestetään Pirtillä klo 12. Tilaisuus on noin tunnin kestävä tapahtuma, joka kokoaa kangasalalaiset hetkeksi yhteen tervehtimään uusia ylioppilaita. Pirtin tilaisuudessa nostamme yhdessä maljan kesälle ja valmistuneille. Juhlatilaisuudessa on luvassa yhteislaulua, ylioppilaan puhe, Kangasalan kunniaylioppilaan puhe ja arvovaltaisen (yleensä poliitikko) vieraan puhe. Tämän jälkeen ylioppilaat voivat siirtyä omin kuljetuksin jatkamaan juhlapäivää lähimmäistensä kanssa (myös lukiolle on takaisin bussikuljetus).

Lukiolla ylioppilasjuhlaa vietetään sekä auditorion että koulun liikuntasalin puolella, joten voit kutsua useamman kutsuvieraan koulun juhlaan.

Rehtori Maria Kaakkolammi